רינת קלנג כהן

 

"ספינה בנמל היא בטוחה, אבל לא לשם כך ספינות נבנו." גרייס הופר

רינת כהן קלנג מגדרה .

בעבודה : מנהלת מרכז המבקרים והכנסים של חברת נמל אשדוד.

בקהילה : חלק מצוות ההקמה של "קשת גדרה".

בבית : נשואה למוטי קלנג, פסיכולוג ארגוני בצה"ל. אמא ל:מתן בן 11.5 תמר בת 10 שניהם לומדים בביה"ס רימונים. עמית בן 6 ולומד בביה"ס קשת

רינת היא אחת הבחורות הכי חיוביות וסבלניות שהכרתי. למה סבלנית? כי כששומעים במה היא עובדת מיד עולות כל הסטיגמות המוכרות והלא תמיד נעימות מהתקשורת. רינת תמיד מפתיעה אותי בסבלנות שלה ומסבירה על מקום עבודתה בכזאת אהדה שפשוט מתאהבים (בה..) ומשתכנעים ללכת (למרכז המבקרים). לכן לא הופתעתי כשסיפרה לי שהיא פעילה בצוות ההקמה של בי"ס קשת – בית ספר שכל מהותו הוא גישה סבלנית וקבלת האחר .

רינת לפני שנתחיל בואי נפתור את זה אחת ולתמיד : נמל (עם קמץ) או נמל(בצירה)?

בצירה!! וכדי שתזכרי אספר לך סיפור:

אחד הביקורים הראשונים שאני הדרכתי היה ביקור של גמלאי נמל אשדוד. גם להם סיפרתי שיש לומר נמל (בצירה) ולא נמל (בקמץ) משום שהנמל הוא הזכר של הנמלה.

אחד מהגמלאים פנה אלי ואמר לי "רינת היקרה, את צודקת במאת האחוזים אך ב-1961 כשהחלה עבודת הבנייה של הנמל, עבודתנו הייתה עבודת נמלים".

ועכשיו ברצינות – למה הנמל צריך מרכז מבקרים ?

בעיקר לשיפור התדמית . זוכרת את הסטיגמות שהגעת איתם? המטרה שלנו היא לנפץ את התדמית השלילית שדבקה בנו וליצור קשר חדש וחיובי בין הנמל לציבור הרחב. הביקור במרכז המבקרים מלבד ההנאה והעניין הרבים שטמונים בו, יוצר הערכה לחשיבותו ומרכזיותו של הנמל לכלכלה הישראלית כולה והזדהות רגשית עם נמל אשדוד ועובדיו. ולא פחות חשוב גם מחזק את הגאווה וההזדהות של עובדי הנמל עם הארגון אליו הם משתייכים.

על חשיבות שיפור התדמית אדגים לך מסיפור אישי : על נמל אשדוד תמיד אומרים שמתקבלים לעבודה רק בזכות קשרים…למרות שמאז שהחברה הפכה להיות חברה ממשלתית בשנת 2010 פני הדברים השתנו מאוד.

שם המשפחה השני שלי מבעלי הוא קלנג ובעיר אשדוד יש משפחה אשדודית מאוד מוכרת אריה קלנג ז"ל היה ממלא מקום ראש העיר ואיש פעיל וחיובי בעיר.

מהיום הראשון שהגעתי לנמל, אך מתבקש שאשאל האם אני ממשפחת קלנג האשדודית, הרי בנמל אשדוד זה ברור שהגעתי בזכות קשרים…

כשהתמודדתי על המכרז, הגעתי בלי ציפיות,  הייתי בטוחה שלא אתקבל משום שאני מחוסרת קשרים בעיר ובנמל. להפתעתי הרבה התקבלתי בזכות כישורים ולא בזכות קשרים, מה שבהחלט מוכיח שהנמל השתנה וממשיך להשתנות לטובה.

הגעת לאזורינו מחולון . איך היה המעבר ?

גדרה-חדרה. נשמע מאוד דומה….כשהתכוננו למעבר לבית החדש ועדיין גרנו בחולון, המתנתי למתקין של תמי 4 עם תמר שהייתה בזמנו בת 3.5 חודשים. המתקין לא מגיע, אני מתקשרת אליו לשאול היכן הוא והוא עונה לי "אני בכניסה לחדרה…". ברור שבאותו היום כבר לא התקינו לי את התמי 4

את חברה בצוות ההקמה של בי"ס קשת, גם פה מדובר בעצם על יצירת קשר חיובי בין קהלים. למה דווקא קשת ?

בזכות בעלי היקר ומשפחתו נחשפתי ליופי של היהדות והמסורת שלנו והתאהבתי.. היה לי חשוב לחנך את ילדיי לסבלנות , הכרה והבנת האחר ותזכורת לכך שכולנו אחים

למי שלא מכיר תוכלי להסביר מה זה בי"ס קשת?

מדובר על גנים ובתי ספר בהם לומדים ילדים דתיים, חילוניים ומסורתיים ביחד. החינוך המשותף, ביוזמת ובהובלת עמותת "צו פיוס", מעניק תכנית לימודים איכותית, ערכית, יהודית וישראלית, ומאפשר יצירת קשרים אישיים מרתקים בין ילדים ומשפחות בעלות השקפת עולם שונה. אף ילד לא נאלץ לוותר על זהותו, הרעיון הוא לאפשר את הצרכים המיוחדים לכל מגזר. בכל בוקר מתקיימת תפילת בוקר לילדים הדתיים מקבוצת התפילה ומפגש בוקר לחילונים מקבוצת המפגש. כל בתי הספר המשותפים משתייכים למערכת החינוך ופועלים עפ"י תכניות לימודים המאושרות ע"י משרד החינוך .

תקווה לעתיד ? איחול לסביבה?

אולי זה יישמע נדוש, אך אני באמת מתחברת מאוד ומתרגשת מדבריו של זיו שילון ומאחלת לכל עם ישראל: סולידריות ואהבה הדדית.

והאמת אין מילים טובות מאלו לסכם את הכתבה ולקבל את השבת ..

רינת כהן קלנג

מחשבה אחת על “רינת קלנג כהן

  1. עליזה הגיב:

    לפני שנה או שנתיים ביקרתי במרכז המבקרים של נמל אשדוד בסיור במסגרת העבודה (יום השתלמות). הסיור שהוציאו לנו מטעם מרכז המבקרים הרשים אותי מאוד.
    מאוד התפעלתי ממקכז המבקרים. בעיני הוא עושה עבודה טובה 🙂

    Liked by 1 person

כתיבת תגובה